I will spend my days with you!

Nu stter jag hemma hos min mormor & morfar igen..
Måste ju komma hit och ta hand om min hund så det lär bli att jag är mycket här.
Just nu ligger hon i mitt knä vid datorn!

Tänkte berätta om dagen idag !
Började med att jag går hem till Lina för att vi skulle gå med hennes pappa till lastbilen.
Jag fick sitta i "sängen" på lastbilen på väg till flemingsberg där våran första dag började.
När vi var framme gick vi upp till kontoret där vi skulle jobba och började packa ner massa kartonger i bilen som stod på parkeringen utanför.
Och när vi stod där i lugn och ro och packade in allt i bilen kommer en tjej som var utvecklingsstörd och frågar mig om det regnar. Då sa jag bara: ja , litegrann. Då kommer hon springandes fram till mig och frågar om det verkligen gjorde det. Då blev jag lite rädd men det var också rätt roligt. Försökte hålla mig för skratt tills hon hade sprungit in och det lyckades jag med. Sen på vägen upp för att hämta fer kartonger skrattade jag så mycket så jag inte kunde andas ungefär.
Sen fortsatte jobbet och efter någon timmes plockande frågade dom vi jobbade med ifall vi kunde gå och köpa glass åt dom och det gjorde vi.
På vägen till kiosken Robbans ser vi 704 bussen mot Björnkulla som åker förbi oss, och där sitter busschaffören och typ flörtar med oss. Det var riktigt äckligt !
När vi kom tillbaka sen där vi jobbade satte vi oss och tog en paus med dom två andra och fikade.
Dom åt glass medans jag och Lina satt med varsin 2l läsk.
Efter det blev det inte så mycket mer jobba utan vi satt mest och höll dom andra sällskap! Trevligtrevligt !
Vi fick skruva ihop ett bord iallafall , det gick väl sådär om man säger så.
Skruvdragaren gick väll nästan sönder och det blev lite snett och vint men det fixade till sig!
Alltså har jag hittat ett jobb jag inte ska jobba med när jag blir stor. Montera och skruva!
Vid ungefär halv fyra nångång där började vi packa ihop allt för att åka hem.
Men eftersom det bara fanns 3 platser i bilen och vi var fyra så satte sig jag och Lina bak i skåpet på bilen.
Det var ju inte bekvämt men det funkade tills vi åkte upp för en backe.
Då ramlade flera kartonger av dom vi hade packat in över både mig och Lina, men stackars Lina måste fått fler på sig än vad jag fick.
Men det problemet löste vi genom att sätta oss på alla kartongerna istället !

När jag kom hem satte jag mig vid datan och gjorde klart Nadjas blogg.
Blev jättefin tack vare våra kloka huvuden tillsammans !


Blev ett rätt långt inlägg men det får ni ta!
Imorgon är jag ledig för det fanns inga lämpliga jobb för oss.
Jaja, så är det när man inte fyllt 16 !

Allt för mig / Isabelle


Kommentarer
Postat av: Lina

Hahahaha, det var faktiskt kul idag :)

2008-06-17 @ 00:32:07
URL: http://liinahallqvist.blogg.se/
Postat av: isabelle

haha japp det var det ! :)

2008-06-17 @ 10:04:44
URL: http://bbarabella.blogg.se/

skriv din kommentar här:

vad heter du ?
jag är lat

E-postadress: (bara jag som ser ! )

har du en blogg som jag kan besöka ?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0